Szkoła Podstawowa nr 62

Zespół Szkół i Placówek nr 1
w Bydgoszczy
ul. Stawowa 53, 85-323 Bydgoszcz, tel. 52-373-25-15, faks: 52-348-68-68



Młodzieżowy Dom Kultury nr 3

Zdalna „edukacja”



E – SZKOLA


Szczegóły na stronie:

www.metropoliabydgoska.pl

http://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji


PEDAGOG – PSYCHOLOG – LOGOPEDA


Szanowni Państwo, w związku z utrudnionym kontaktem z terapeutami z naszej szkoły, uruchamiamy adresy email, które mogą Państwu ten kontakt przywrócić:

PEDAGOG: [email protected]

PSYCHOLOG: [email protected]

LOGOPEDA: [email protected]

Zapraszamy na specjalnie dla Państwa stworzoną stronę:

https://psychologipedagogsp62.blogspot.com/

 


GROMADA ŚWIETLICOWA

 

Musimy spędzić trochę czasu w domu. My, wychowawcy świetlicy wiemy jak szybko się nudzicie:))
Zastanówcie się z Rodzicami nad ciekawym zajęciem i fajnymi zabawami. Może skorzystacie z naszych podpowiedzi??

Masy sensoryczne i plastyczne – przepisy

 

KONKURS DLA KLAS 0 – 3

Zapraszamy do udziału w szkolnym konkursie organizowanym przez

„Gromadę świetlicową” naszej szkoły

Sytuacja w Polsce i na świecie zmienia się z dnia na dzień, a o tej porze roku jest coś, co się nie zmienia… Święta Wielkanocne tuż, tuż!  :))

W związku z tym wychowawcy świetlicy ogłaszają konkurs plastyczny pt.

 „W wielkanocnym nastroju”

Zapraszamy do udziału w konkursie uczniów klas 0 – III naszej szkoły.

Forma konkursu:

Uczestnik ma do wyboru wykonanie jednej z następujących prac:

pracy plastycznej „Projekt ozdoby mazurka wielkanocnego”,   wykonanej  dowolną techniką płaską (kredki, farby, kolaż, wydzieranka, płaskorzeźba z plasteliny itd.) w formacie A-4;

pracy przestrzennej „Ciekawy koszyczek wielkanocny”, wykonanej w  dowolnym formacie i z dowolnych materiałów (papier, tektura, filc… a może słodki wypiek?:);

pracy plastycznej „ Zabawny kurczak wielkanocny”, wykonanej dowolną         techniką płaską (kredki, farby, kolaż, wydzieranka, płaskorzeźba z plasteliny itd.) w formacie A-4.

Organizacja konkursu:

Praca powinna być wykonana  samodzielnie.

Każda praca musi zostać sfotografowana, następnie przesłana wraz z imieniem, nazwiskiem, klasą do której uczęszcza autor na adres mailowy:

[email protected]

Zgłoszenie pracy na konkurs jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich do niej na rzecz organizatora (wychowawcy Gromady Świetlicowej), który zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystania jej w celu publikacji na stronie internetowej szkoły.

 

Na Wasze prace czekamy do 10 kwietnia.

Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez głosowanie internetowe. Głosować będzie mogła cała społeczność szkolna ZSiP nr 1. Każdy głosujący będzie mógł oddać jeden głos. Termin zakończenia głosowania: 1 maja 2020r. 

Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody!!!

Życzymy wspaniałych pomysłów oraz udanej zabawy przy tworzeniu prac!!!

**********

KSIĄŻKA NA KAŻDĄ CHWILĘ!!!

Nie poczytamy teraz w świetlicy :(,
ale wychowawcy świetlicy szkolnej polecają:

„Dzieciaki z ulicy Tulipanowej, czyli prawa Małych i Dużych”

– zbiór opowiadań znanej pisarki Joanny Krzyżanek, który jest pewnego rodzaju drogowskazem, przejściem na dobry tor: małych buntowników, wiecznych nudziMIsiów, dla dzieci nie radzących sobie z emocjami, gdy rodzice spodziewają się eksplozji płaczu.
Siądźmy gdzieś w zaciszu domowej kanapy, miejmy czas tylko dla siebie, a wiele kłopotów pęknie jak bańka mydlana….

Poczytajmy razem tę książkę lub posłuchajmy na:

https://www.youtube.com/results?search_query=dzieciaki+z+ulicy+tulipanowej

 

https://www.youtube.com/watch?v=tQ1XqfjfIRMhttps://www.youtube.com/watch?v=jRkm-MhtWXk

***************

….Czasem kolorowy, czasem szary.

Zapiszesz w nim wszystko, a nawet czary.

Dobre i złe wspomnienia,

Dnia codziennego życzenia.

Skrywany w ukryciu.

Opisuje twoje dzieje o życiu…. 🙂

 

                                                  🙂   ……Co to takiego?    🙂

Kochane dzieciaki!

W życiu każdego człowieka jest taki czas, kiedy chcemy mieć powiernika swoich tajemnic i sekretów. Nie wszystkie nasze przeżycia jesteśmy w stanie przekazać drugiej osobie. Warto wtedy mieć pamiętnik, w którym możemy zapisać wszystkie nasze myśli i pragnienia. Za jakiś czas możemy je odczytać i sprawdzić – co w naszym życiu się zmieniło i czy nasze pragnienia się spełniły.

Zachęcamy Wszystkich!

Zacznijcie tworzyć SWÓJ PAMIĘTNIK 🙂

Pisząc swój pamiętnik – to Ty tworzysz reguły. Albo piszesz bez reguł. Po prostu. Nie ma jakiejś formy, której masz się trzymać. To Twój pamiętnik i Twój pomysł pisania. Pełna dowolność:)

Wychowawcy Świetlicy Szkolnej

*********************

Wychowawcy świetlicy szkolnej

polecają kreatywne pomysły na rewelacyjne zabawki z kartonów.

Z pudeł po różnym sprzęcie RTV, AGD, meblach itp., a także mniejszych, np. po obuwiu, można stworzyć oryginalne, bezpieczne, a przy tym ekologiczne zabawki dla dzieci. Można z dzieckiem ciekawie spędzić czas, wraz z nim tworząc niepowtarzalną zabawkę z kartonowych opakowań. Wystarczą tylko zwykle wyrzucane kartony, pomysły i dobre chęci.

Wykorzystajcie Państwo swoje pomysły lub skorzystajcie z  propozycji na stronie:

10 pomysłów na rewelacyjne zabawki z kartonów

https://dziecisawazne.pl/zabawki-z-kartonow/

****************

Kochani!

Zarówno starszych jak i młodszych dopadają czasem różne lęki i obawy. Przedstawiamy Wam chłopca, który bardzo bał się ciemności.

Poznajcie go i sprawdźcie, co wydarzyło się, gdy ze swoim lękiem się…. ZAPRZYJAŹNIŁ! 🙂

http://pptrzebiez.pl/bajkoterapia/17-bajka-psychoterapeutyczna-pokonac-strach-przed-ciemnoscia

Może uda Wam się przypomnieć, czego się kiedyś baliście? Jak udało się Wam pokonać swój lęk? Zanotujcie swoje refleksje…, a może przedstawicie je nie używając słów? np.  narysujcie siebie jako dzielnego bohatera.   Możecie to zrobić w PAMIĘTNIKU! Pamiętacie? … proponowaliśmy go Wam  na stronie www naszej szkoły:) Możecie też, po prostu, komuś o tym opowiedzieć.   

Wychowawcy Świetlicy Szkolnej

**********

Czy wiedzieliście, że 12 kwietnia przypada w Polsce DZIEŃ CZEKOLADY?

To chyba najsłodszy dzień w roku, zaraz po Tłustym Czwartku ….. Mniaaaam.

Przedstawimy Wam kilka ciekawostek na temat tego wyśmienitego wyrobu:

  • czekolada poprawia nastrój – ale to na pewno wiecie 🙂
  • słowo „chocolate” pochodzi od słowa „Xocolati”, które z kolei znaczyło… gorzka woda
  • podobno czekolada była obecna na każdej wyprawie kosmicznej!

Czekolada zawiera teobrominę, która jest szkodliwa dla naszych czworonożnych przyjaciół.

Nie podawaj jej swojemu psiakowi lub kotu!!!!!

Oczywiście spożywamy ją z umiarem. W niewielkich ilościach nam nie zaszkodzi, a nasze zęby pozostaną całe i zdrowe!

W obecnym czasie wszyscy zostajemy w domu. Może poeksperymentujecie w kuchni wraz z rodzicami?

STWÓRZCIE RAZEM COŚ PYSZNIE CZEKOLADOWEGO!

Proponujemy Wam domową nutellę, krem albo… czekoladowy chleb!

http://fitnaobcasach.pl/domowa-nutella-z-awokado-banana-kakao-i-miodu/

https://jedzeniowy.com/przepisy/czekoladowy-krem-z-czerwonej-fasoli/

https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/czekoladowy-chleb-z-bakaliami

SMACZNEGO !!!!!!

*************

Kochane Dzieci!

Piękny czas Świąt Wielkanocnych coraz bliżej….
Może pomyślicie o świątecznych dekoracjach? A może zrobicie drobny upominek bliskim osobom?

Zaglądajcie tutaj codziennie! Mamy dla Was propozycje.

Dzisiaj – BARANEK WIELKANOCNY
Przyjrzyjcie się dobrze obrazkowi. Pomyślcie…. jak to jest zrobione? Zastanówcie się co będzie potrzebne…. Pewnie wszystko jest w domu 🙂
No to ….do pracy!

Życzymy Wam dobrej zabawy i satysfakcji!

Wychowawcy Świetlicy Szkolnej

P.S. ……ciąg dalszy nastąpi…

***********

Fajne pomysły na ozdoby wielkanocne – ciąg dalszy 🙂

 

Ciekawa i prosta dekoracja na Wielkanoc –

GIRLANDA Z ZAJĄCZKÓW

Co będzie potrzebne?

  • kolorowy papier
  • sznurek
  • klej
  • nożyczki
  • waciki
  • Taśma klejąca

Girlanda z zajączkami – instrukcja krok po kroku:

  • wydrukuj szablon wielkanocnego zająca, a potem go wytnij.

Szablony zajączków znajdziesz tutaj:

http://wytenteguj.pl/wp-content/uploads/2019/03/rabbit_template.pdf

  • Wybierz kolorowe kartki. Fajnie jeśli wzory i kolory będą dobrze ze sobą współgrać.
  • Wybrane kartki zegnij na pół. Pamiętaj, by na raz zginać maksymalnie 3-4 kartki. W przypadku większej liczby będzie trudno ci je później wyciąć.
  • Odrysuj zajączka według szablonu (możesz go najpierw odrysować na tekturkę) na zgiętej połówce kartki.
  • Wytnij zajączka odrysowanego według wzoru.
  • Przyklej do jednej z połówek kartki sznurek, a następnie sklej ją z drugą połówką. Możesz łączyć ze sobą kartki o tym samym lub różnym wzorze, ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia.

Możesz też skleić dwie połówki zajączka, a gotowego przypiąć do sznurka klamerkami.

  • Do gotowego dwustronnego zajączka przyklej ogonek z waty.
  • Im więcej zajączków, tym dłuższy łańcuch.

Wychowawcy Świetlicy Szkolnej

P.S. ciąg dalszy nastąpi 🙂

***********

Fajne pomysły na ozdoby wielkanocne – ciąg dalszy 🙂

ZAJĄCZEK Z MASY

Przyjrzyjcie się dobrze obrazkowi. Pomyślcie…. jak to jest zrobione? Uruchomcie wyobraźnię i…do pracy:)

Zajączka można zrobić z plasteliny lub masy np. solnej.
Przepisy na przeróżne masy, z których można wyczarować zajączka lub inne cuda znajdziecie np. tutaj:

Masy sensoryczne i plastyczne – przepisy

Wychowawcy Świetlicy Szkolnej

P.S. cdn. 🙂

**********

ZAJĄCZKOWE TOREBKI  na małe upominki 🙂

Potrzebujemy: torebki prezentowe papierowe, ołówek, czarny mazak, pisak, flamaster 🙂
oczka, kolorowe wstążki, nożyczki

Krok 1
Na torebce, w górnej jej części ołówkiem rysujemy uszy.
Krok 2
Uszy wycinamy.

Krok 3
Rozkładamy uszy i przycinamy papier tak, aby od zewnątrz były lekko zaokrąglone – torebkę składamy.

Krok 4
Na torebce rysujemy nosek i przyklejamy oczy.

Teraz możemy zapakować upominki lub schować torebki i poczekać na odpowiedni moment 🙂
Święta tuż, tuż… 🙂

Uwaga!
Jeśli nie masz świątecznego upominku dla najbliższych, to skorzystaj z naszych wcześniejszych propozycji 🙂

**************************

Kochani!
ŚWIĘTA WIELKANOCNE już za kilka dni! Najwyższy czas pomyśleć o wykonaniu PISANEK
My polecamy:
Naturalne malowanie jajek herbatą, czyli sposób na ekologiczne pisanki!
Naturalne barwniki do jajek na Wielkanoc są zdrowsze, nie zmieniają smaku jaj i pozwalają uniknąć ewentualnej alergii wywołanej chemicznymi składnikami. I co bardzo ważne – herbatę mamy w domu!
Jak naturalnie farbować jajka herbatą?
Do półlitrowego garnuszka wrzuć 3 łyżki stołowe wybranej herbaty i zalej gorącą wodą. Jeśli nie masz herbaty sypanej, użyj 3 saszetek na 0,5 litra wody. Wywar zostaw na kilka godzin, by nabrał intensywnego koloru (najlepiej na noc). Herbatę przecedź przez sitko, a do czystego wywaru włóż jajko. Całość gotuj przez 10 minut, a następnie zdejmij z ognia i pozostaw do ostudzenia. Kiedy wywar będzie zimny, wyciągnij jajko, przetrzyj je ręcznikiem papierowym i natłuść odrobiną masła (kolor będzie błyszczeć). Gotowe!
Naturalne malowanie jajek herbatą – uzyskane kolory:
⦁ kolor jasnożółty – herbata z czystka i rumianku;
kolor zielony – herbata zielona z miętą;
⦁ kolor brązowy – herbata czarna lub rooibos;
⦁ kolor szary – herbata malinowa;
⦁ kolor fioletowy – herbata z hibiskusem.

A dla tych, którzy lubią kolorować proponujemy WIELKIE JAJO :)) do wydrukowania na 6 kartkach A4 i złożenia w całość.
file:///C:/Users/admin/Downloads/mrprintables-giant-easter-egg-coloring.pdf
Dobra rada:
można zaprosić do kolorowania rodzeństwo, bo to aż 6 części 🙂

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************

Zabawna propozycja na wielkanocną (i nie tylko!) przekąskę!

SMAKOWITA ŚWINKA

Czy ktoś się oprze takiej śwince? :))

Potrzebne będą:
– jajka ugotowane na twardo
– ziarenka pieprzu
– ugotowana parówka, lub marchewka i rzodkiewka – co kto woli
– odrobina domowego majonezu lub chrzanu, natka pietruszki

Do dzieła!
Ugotowane jajka studzimy i obieramy ze skorupki. W każdym jajku można delikatnie ściąć odrobinę dolnej część – będzie stało stabilniej.
Parówkę kroimy na plasterki – przyklejamy do każdego jajka plasterek jako nosek za pomocą chrzanu lub majonezu. Z paru plasterków parówki wycinamy trójkąty, następnie po obu stronach jednego końca każdego jajka robimy nacięcia i wkładamy w nie trójkątne uszka.
Uwaga! Zamiast parówki możemy użyć marchewki i rzodkiewki – z marchewki wówczas zróbcie nosek, zaś z rzodkiewki uszka.
Z ziarenek pieprzu robimy oczka, a z gałązek natki – ogonki świnki.
Świnkę kładziemy na liściu sałaty z majonezową (może być z dodatkiem chrzanu) pierzynką.

Smacznego!

Czy spodobał się Wam ten pomysł?
Kochani!

Życzymy Wam i Waszym bliskim wspaniałych Świąt Wielkanocnych!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*********************

Witajcie Kochani!

Zapraszamy Was do …
BOCIANIEGO GNIAZDA 🙂
– obserwacji kamerą internetową gniazda bocianów białych 🙂
Dzięki mobilnej transmisji z bocianiego gniazda będziecie mogli obserwować „na żywo” KLEKUSIA i KROPECZKĘ – bociany, które co roku przylatują do Klekusiowa.

Znajduje się tu Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt i też można je oglądać on-line.
Bardzo zachęcamy Was do codziennej „wizyty” w Klekusiowie.
https://klekusiowo.pl/#kamera

********************************************

Nasi skrzydlaci zwiastuni wiosny już zadomowili się w gniazdach.
Z płatków kosmetycznych można zrobić wiele rzeczy. W zimie tworzyliśmy z nich bałwany, a wiosną….. stwórzmy bociany.
A oto:
BOCIANIA RODZINKA 🙂

Potrzebne materiały:
– kolorowa kartka papieru (żeby białe płatki były na niej widoczne)
– płatki kosmetyczne
– czerwona włóczka, czerwona skręcona bibuła lub krepa
– nożyczki
– klej
– paski papieru na gniazdo, czarny flamaster.

Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom poniżej

  

 

Instrukcja wykonania:
⦁ głowa bociana powinna być mniejsza od brzuszka, zatem z 3 płatków wycinamy mniejsze kółko. To co nam zostaje przyda się na szyję bociana,
⦁ układamy bociany na kartce. Wycięte kółko to głowa, skrawki z niego to szyja, a pełny płatek to brzuszek,
⦁ musimy jeszcze dorobić skrzydła; u dużego bociana powstało ono z płatka złożonego na pół, a u mniejszych z przeciętego w połowie,
⦁ wszystkie elementy przyklejamy na kartkę,
⦁ kawałki czerwonej włóczki lub skręconej krepy przyklejamy jako dziób i nogi,
⦁ czarnym markerem dorysowujemy oczy i barwimy końcówki skrzydeł; paski papieru uformują nam gniazdo, w którym przebywa bociania rodzina….. 🙂

Możecie też nazwać członków WASZEJ BOCIANIEJ RODZINKI. POWODZENIA!

**************************

Kochani!
Chyba jeszcze nigdy wcześniej nie słyszeliście tak częstego „Myjcie ręce!”, prawda?

Jednak w ostatnim czasie higiena rąk jest szczególnie ważna.
Tylko… o co chodzi z tym mydłem? Dlaczego tak to działa? Chcecie to sami ZOBACZYĆ?

Włączcie ten krótki filmik, a potem sami spróbujcie wykonać doświadczenie w domu! Jest ono baaardzo proste.

A przy okazji….. wiemy jacy potraficie być rozśpiewani, roztańczeni ….….to teraz posłuchajcie… i pośpiewajcie…

A tu dla przypomnienia instrukcja prawidłowego mycia rąk:

***************

„Starszej Pani ustąp miejsca w autobusie.

Kiedy jesz, nie mlaskaj, zamknij buzię.

Mów „Dzień dobry” oraz powiedz „Do widzenia!”

i „Przepraszam” – to słowo dużo zmienia”

 

Zasady właściwego zachowania się w towarzystwie, ich znajomość oraz umiejętne zastosowanie to SAVOIR-VIVRE. Właściwa postawa w określonych sytuacjach świadczy o naszej kulturze osobistej oraz  szacunku do drugiej osoby.

W szkole nie raz dostrzegliśmy, jak fantastycznie potraficie zachować się wobec pracowników oraz swoich kolegów! Za każdym razem ten widok baaardzo nas cieszy

Na wstępie zacytowaliśmy początek piosenki, którą w całości znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=ZP96QE4JXT8

ZAPAMIĘTAJCIE jakie jeszcze zachowania świadczą o znajomości SAVOIR-VIVRE

Jeśli tylko chcecie, stwórzcie swój KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

I zaznaczajcie te ZASADY, które udało Wam się zastosować. Trzymamy kciuki!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

******************

Kochani!
Wierzymy, że korzystacie z naszych – wychowawców świetlicy szkolnej, propozycji różnego rodzaju zajęć np. prac konkursowych, pozakonkursowych, prac plastycznych, może tworzycie pamiętnik, kodeks dobrego zachowania, zrobiliście ozdoby świąteczne, czy też coś pysznego do jedzenia…. 🙂

Nazbierało się trochę!…. To może ze zgromadzonych już prac lub zdjęć (np. czekoladowych przysmaków:) stworzycie swoje PORTFOLIO?
Brzmi poważnie, prawda? A portfolio to nic innego, jak TECZKA lub SEGREGATOR z Waszymi pracami 🙂

Teczka nie musi być nowa. Używaną można ozdobić przeróżnymi dostępnymi w domu materiałami (np. resztkami materiałów, włóczek, guzików, ziaren i pestek, gazet) i stworzyć co niepowtarzalnego! np. kolaż z papieru „babeczka” lub „kot”:

Będzie ona z Wami na długie lata…., a kiedyś przypomni o tym trudnym dla nas wszystkich czasie.
WAŻNE!!!
Jeżeli z jakiegoś powodu ktoś nie zrobił jeszcze żadnej pracy, to ….niech zacznie właśnie dzisiaj! 🙂
Wychowawcy świetlicy szkolnej

P.S.
Mamy nadzieję, że wspólnie obejrzymy Wasze zbiory:)

***************

WARTO BYĆ EKO!!

SERIO DZIECIAKI!!

Przekonajcie się sami… obejrzyjcie krótką bajkę edukacyjną  pt. „Ekologiczny dom”. Link do niej znajdziecie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs&t=11s

Chcieliśmy Wam zwrócić uwagę na tę tematykę, ponieważ

22 kwietnia to DZIEŃ ZIEMI 🙂

A ZIEMIA TO NASZ WSPÓLNY DOM!

Chcielibyśmy też zachęcić Was do celebrowania tego święta w zupełnie inny sposób. Do tego, żebyście wyszli z Rodzicami z domu ( sami wiecie, że od poniedziałku jest to możliwe:)i poszli do Przyrody: do lasu, na łąkę, do parku, albo chociaż na poszukiwanie przyrody w zasięgu wzroku. Żebyście poświęcili czas na bycie z Przyrodą, na refleksję, jak ona jest dla nas ważna, ale i jak jest fascynująca, piękna i ciekawa.

A może podejmiecie wyzwanie?…

Wyjdźcie pod opieką dorosłych z domu, poszukajcie przyrody w „dziwnych” miejscach zobaczcie jak przyroda walczy o swoje miejsce w mieście np. drzewka na gzymsach, dachach, rośliny wyrastające z murów, w pęknięciach asfaltu, czy między płytami chodnikowymi, przyjrzyjcie się „dziwnie” niezwykłym drzewom w swojej okolicy, dotknijcie ich, powąchajcie….. i zróbcie zdjęcie. Na Wasze uchwycone obiektywem obserwacje czekamy do końca kwietnia. Poproście rodziców, aby przesłali zdjęcie na dres:

[email protected]

Najciekawsze prace umieścimy na www naszej szkoły! 🙂

Wychowawcy świetlicy szkolnej

************

Kochani!

25 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem

A czy wiecie jakie jest najgłośniejsze miasto w Polsce? To Wrocław!

Trudności w uczeniu się, kłopoty ze słuchem i snem… to tylko namiastka problemów, które powoduje przebywanie w nadmiernym hałasie. Zagraża on zarówno nam jak i zwierzęta!!!

Popatrzcie  jakie są źródła hałasu w domu…., nie do wiary, nawet  tego nie zauważamy, prawda?

Oglądając, weźcie pod uwagę, że komfortowy poziom hałasu dla ucha mieści się w granicy między 50 a 75 decybeli (decybel to jednostka natężenia hałasu, tak jak np. metr jest jednostką długości:)hałas powyżej 85 dB jest szkodliwy dla zdrowia.

To może trochę ukoimy nasze uszy, które przecież każdego dnia narażone są na masę różnych dźwięków?

Oto propozycja od nas:

  • zrób sobie dzień wolny od TV oraz głośnej muzyki,
  • połóż się lub usiądź wygodnie w cichym miejscu, zamknij oczy i po prostu odpoczywaj… Może usłyszysz jakieś dźwięki dochodzące z oddali (np. śpiew ptaków). Spróbuj je zidentyfikować! Na co dzień prawdopodobnie nie zwracasz na nie uwagi
  • zaplanuj sobie minimum 10 min ciszy każdego dnia. To na pewno świetnie wpłynie na Twoje zdrowie!
  • jeśli prowadzisz pamiętnik, zapisz w nim swoje wrażenia. Jak wpłynęła na Ciebie cisza?

Może masz własne pomysły jak można ulżyć swoim uszom? …. możesz np. poprosić domowników o mówienie szeptem przez 1 godzinę….

Koniecznie zanotuj te pomysły (np. w pamiętniku) i wracaj do nich kiedy tylko zapragniesz odpocząć od hałasu!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!

Za oknem wiosna. Kwitną niektóre drzewa i krzewy. Przenieśmy do domu pięknie kwitnącą forsycję. Pomysłów na pracę plastyczną ilustrującą forsycję jest wiele, ale my proponujemy coś wyjątkowego:

Forsycja malowana patykiem 🙂

Materiały i przybory:

  • pastelowa zielona, niebieska lub biała kartka
  • dwa patyki (lub słomka i pędzelek:)
  • nóż
  • farba i podkładka do malowania

Instrukcja:

  1. Na kartce malujemy patykiem (można użyć pędzelka, ale to mniej ciekawe:) gałązki forsycji. Nie jest to idealne malowanie, ale na tym to właśnie polega!
  2. Przygotowujemy patyczek do malowania kwiatków forsycji: przy pomocy ostrego noża rozcinamy koniuszek patyczka na cztery części i delikatnie rozginamy. To zadanie dla dorosłego – trzeba być bardzo ostrożnym! Przy pomocy takiego patyczka, mocząc go w gęstej, żółtej farbie robimy kwiaty forsycji.

Zamiast patyczka można użyć słomki do napojów ponacinanej jak patyk.

Przyjrzyjcie się obrazkom!

    

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*********************************************

Kochani!

Czy wiecie jak zrobić  GNIOTKA?

Część z Was na pewno się domyśla, Nie jest to trudne, ale jak napełnić szybko i łatwo balon mąką to już nie jest takie oczywiste:)

Przedstawiamy Wam prostą instrukcję  wykonania PANI LUB PANA GNIOTKA 🙂

Do wykonania Gniotka potrzebujecie:

Balon, butelkę 500 ml, mąką ziemniaczaną lub ryż, lejek, słomkę lub wykałaczkę, włóczkę do zrobienia fryzury naszemu stworkowi oraz czarny marker.

No to do dzieła:

Przeczytajcie uważnie i przyjrzyjcie się obrazkom:

  • wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona; najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów,
  • dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę,
  • teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona; można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę.
  • wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie,
  • na czubku głowy naszego Gniotka przywiązujemy włóczkę i rysujemy markerem buzię. 🙂

  

   

 

A tutaj link do filmiku pokazującego  wszystkie etapy powstawania gniotka:

youtu.be/2Asv1QetBms
Powodzenia!
Wychowawcy świetlicy szkolnej

*****************

Kochani!

Wielu z nas ostatnio zabrało się za porządki. Cóż, czas spędzany w domu sprzyja temu, by trochę odświeżyć nasze pokoje . Mamy dla Was propozycje, jak własnoręcznie stworzyć ORGANIZERY. Dzięki nim wszystkie potrzebne przybory będziecie mieć w jednym miejscu.

Organizery możecie wykonać tak samo, jak poniższe, krok po kroku, lub potraktować je jako inspirację.

Proponujemy Wam gadżecik 🙂 na biurko –  Minionka z rolki od papieru toaletowego. Link z instrukcją znajdziecie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=MTdX2hRLzjU

Innej propozycji organizera możecie się przyjrzeć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=Ptx1WFKuxKY

Pamiętajcie, że ozdabiać możecie „po swojemu”. Wasze pomysły bywają naprawdę oryginalne i zaskakujące!

Do wykonania pracy wykorzystajcie słoiki, tekturę, kartony, pudełka… To co tylko uda Wam się znaleźć w domu.

Organizery możecie wykonać wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem.

Do dzieła!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

******************

Kochani!

Przed nami 3 święta majowe:

  1. 1 maja – Międzynarodowe Święto Pracy, czyli święto wszystkich pracujących ludzi, a więc i Wasze, gdyż nauka to przecież Wasza ciężka praca,
  2. 2 maja – Święto Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, czyli naszej „biało-czerwonej”,
  3. 3 maja – Święto Konstytucji 3 Maja – uchwalonej 3 maja 1791r., pierwszej w Europie, na której wzorowały się inne państwa.

 

KONSTYTUCJA to zbiór praw i obowiązków obywateli danego kraju.

 

Zachęcamy Was do obejrzenia prezentacji, która wiele Wam wyjaśni na temat tych ważnych świąt. Trwa co prawda długo, bo około 20 minut i trzeba trochę poczytać, ale, wierzcie nam – warto! A może poprosicie kogoś o wsparcie w czytaniu? :))

https://youtu.be/qA2n8zTpcaU

Co roku, na te piękne majowe święta, miasta dekoruje się flgami państwowymi, odbywają się pochody, liczne festyny i majówki. W tym roku niestety powinniśmy pozostać w domu, co nie znaczy, że nie mamy uczcić tych dni.

Proponujemy , abyście samodzielnie zrobili stojącą flagę Polski.

Materiały:

– rolka po ręcznikach papierowych,

– biała i czerwona najlepiej sztywna kartka,

– nożyczki,

– klej,

– ołówek.

Wycinamy prostokąty z białej i czerwonej kartki. Sklejamy je tak, by biały prostokąt był na górze, czerwony pod spodem. Przykładamy sklejone prostokąty do rolki i zaznaczamy ołówkiem dokąd sięgają. Następnie rozcinamy jeden bok rolki do zaznaczonego miejsca i wkładamy sklejone prostokąty. Flaga będzie stała.

 

A na koniec zaśpiewajmy znaną nam  wszystkim piosenkę “Jestem Polakiem”, którą znajdziecie na stronie:

https://youtu.be/plug6OIrxRM

Wesołego świętowania!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

************************

Trening naszych głów?…. Co wy na to?!

Zebraliśmy dla Was kilka zabawnych ZAGADEK LOGICZNYCH. Niech nasze szare komórki ruszą do pracy. Ale zapewniamy, będzie przy tym sporo śmiechu. Rozwiązania zagadek znajdują się na samym dole dzisiejszego wpisu. Ale uwaga! Nie zaglądajcie tam przed przeczytaniem pytań.

BAWCIE SIĘ DOBRZE! :)))))))))))))))))))))))

Zagadki:
1.Czy gęś może nazwać się ptakiem?
2. Kilka osób miało za zadanie przeskoczyć ołówek, który leżał na podłodze. Nikt nie zdołał tego zrobić. Dlaczego?
3. Jeśli troje dzieci i ich trzy psy nie znajdowało się pod parasolem, to jak to się stało, że żadne z nich nie zmokło?
4. Szły gęsi gęsiego – jedna za drugą. Ile było gęsi?
5. Zawsze przyjdzie, ale nigdy nie przyjdzie dzisiaj. Co to takiego?
6. Parys miał w koszu 3 jabłka, które rozdał 3 boginiom tak, że każda z nich dostała jedno jabłko, ale jedno jabłko zostało w koszyku. Jak to możliwe?
7. Jeśli powiesz mnie dobrze, będzie źle. Jeśli powiesz mnie źle, będzie dobrze. Jakim jestem słowem?
8. Jak człowiek mógł przeżyć dziesięć dni bez snu?
9. Dlaczego Francuzi lubią jeść ślimaki?

Odpowiedzi:
1. Nie, przecież nie umie mówić. 2. Ołówek leżał przy ścianie. 3. Nie padało. 4. Trzy. 5. Jutro. 6. Jedna bogini dostała jabłko z koszykiem.7. „Źle” 8. Bez problemu. Wysypiał się w nocy. 9. Bo nie lubią Fast foodów

**********************

Kochani!

Wielu z Was jest zainteresowanych otaczającym światem i zjawiskami przyrodniczymi. Proponujemy Wam prosty do wykonania EKSPERYMENT pokazujący jak wygląda OBIEG WODY W PRZYRODZIE  oraz takie zjawiska jak: parowanie i skraplanie wody.
Przed przystąpieniem do eksperymentu zachęcamy Was do obejrzenia ciekawego filmiku pt. „Paxi – Cykl hydrologiczny”. Paxi przybywa na Planetę Ziemia. Razem z nim dowiecie się więcej o obiegu wody w przyrodzie.

Materiały i przybory do eksperymentu:
⦁ dość duży woreczek strunowy
⦁ czarny marker
⦁ woda
⦁ taśma klejąca
⦁ nożyczki
1. Przyjrzyjcie się zdjęciom poniżej.
2. Na woreczku strunowym czarnym markerem zróbcie ilustracje i napisy obrazujące kolejne fazy obiegu wody:
⦁ kondensacja
⦁ opad
⦁ parowanie

3. Do woreczka nalejcie niewielką ilość wody.

4. Dokładnie zamknijcie woreczek strunowy.

5. Przyklejcie woreczek z wodą na nasłonecznionej szybie okiennej.

6. Obserwujcie co dzieje się w eksperymentalnym woreczku.
Po kilku godzinach w woreczku pojawią się kropelki wody i zaczną spływać na dół.

Porozmawiajcie z Rodzicami lub starszym rodzeństwem o zjawiskach zachodzących w przyrodzie, które teraz obserwujecie w Waszym eksperymencie 🙂

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*************

Kochani!
Obudźcie w sobie żyłkę odkrywcy i eksperymentatora!
Zapraszamy Was do spróbowania swoich sił w uprawie roślinek we własnej DOMOWEJ MINI SZKLARENCE 🙂

W waszej mini szklarence przygotujecie sadzonki tzw. rozsady do ogródka np. na działkę, do doniczek na balkon lub po prostu będą one ozdobą parapetu. Może to być np. groszek pachnący, fasolka lub bazylia:)

Materiały i przybory:
⦁ 2 czyste, plastikowe opakowania po produktach spożywczych
⦁ rolki po papierze toaletowym
⦁ dziurkacz
⦁ nożyczki
⦁ nitka lub sznurek
⦁ ziemia,
⦁ nasiona
⦁ woda
1. W plastikowych opakowaniach robimy dziurki, przewlekamy sznureczki i łączymy naczynia, tak jak na zdjęciu; wykonujemy również kilka otworów wentylacyjnych w górnym pojemniku.

  

 

2. Rolki po papierze toaletowym nacinamy w 4 miejscach i składamy w taki sposób, jak to pokazano na zdjęciu. Powstaną nam wtedy doniczki na poszczególne sadzonki.

3. Tak przygotowane doniczki wypełniamy ziemią a następnie umieszczamy w dolnej części szklarenki. Do każdej doniczki wkładamy nasionko, przysypujemy ziemią i podlewamy. Dbajmy, aby ziemia była wilgotna.

4. Tak wygląda gotowa szklarenka:

5. Życzymy Wam, aby roślinki wyhodowane w Waszej szklarence udały się fantastycznie:)

 

******************

Witajcie kochani!

Zieleń to zdecydowanie kolor wiosny! Wszystko wokół nas kwitnie, rośliny budzą się do życia.
Wczoraj proponowałyśmy Wam „mini szklarenkę” na tzw. rozsady. Kto tego jeszcze nie zrobił, może w każdej chwili rozpocząć hodowlę 🙂 lub …… wyhodować coś samodzielnie w OGRÓDKU DONICZKOWYM i obserwować jak budzi się do… zjedzenia?
Może smakowity szczypiorek, pachnącą bazylię …..?
Wyhodowanie własnych ziół jest niezwykle satysfakcjonujące! Taki „ogródek” jest piękną ozdobą, która cieszy oko. Ponadto w domu zaczyna pięknie pachnieć, a Wy w każdej chwili możecie sięgnąć po świeże zioła, które wzrastały na Waszych oczach
Bazylia – smaczny dodatek do mięs, sałatek, ryb, dań włoskich… mmm… aż czuć zapach pizzy! To właśnie wiosna oraz lato są najlepszym okresem dla bazylii, ze względu na duże nasłonecznienie.

Do wyhodowania własnej bazylii będzie potrzebna doniczka (możecie użyć plastikowego kubeczka, np. po śmietanie, jogurcie), nasiona bazylii, które są dostępne w wielu sklepach, uniwersalna ziemia do roślin lub warzyw(do kupienia np. w Biedronce:). Do doniczkowej uprawy wystarczy maksymalnie 20 nasion.  Doniczki wypełnijcie ziemią, wysiejcie nasiona tak, jak na zdjęciu poniżej i podlejcie.

Jak wysiać bazylię – krok po kroku

Nasiona lubią kiełkować w świetle, nie trzeba zatem ich przysypywać warstwą ziemi, po prostu leciutko je dociśnijcie. Doniczkę możemy przykryć folią spożywczą co zapewni nasionom odpowiednią wilgotność. Folię trzeba podziurkować by zapewnić dopływ powietrza. Doniczkę ustawcie na parapecie  Podlewajcie rano lub wieczorem, aby podłoże było wilgotne.

Szczypiorek – przepyszny dodatek do kanapek, jajek, sałatek. Wiecie, że wyhodowanie go w domu jest banalnie proste? I możecie to robić przez cały rok, nie tylko wiosną. Potrzebna nam będzie zdrowa cebula, jeśli chcecie uzyskać łagodniejszy smak szczypiorku, to wybierzcie dymkę. Cebulę umieśćcie tak, aby do połowy znalazła się pod ziemią.

  Podlejcie ją delikatnie i odłóżcie na parapet. Naszej cebuli wystarczy delikatne zraszanie podłoża
Możecie też umieścić cebulę w wodzie, tak jak na zdjęciu poniżej 🙂

Możecie wzbogacić swój domowy ogródek o całe mnóstwo innych roślin. Zwróćcie się do rodziców, na pewno pomogą Wam w jego ich uprawie. Smacznego! 

Wychowawcy świetlicy szkolnej

****************

Kochani!
Nasza specjalna propozycja :
ZABAWKOWA GITARA!!!!

Więcej na stronie

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

Przyjemnej zabawy!!!!!!!!

*******************

Dzieci!
Ostatnio, dość długo nie robiliśmy pracy plastycznej, proponujemy więc wykonanie pięknej wiosennej pracy metodą quilling, która jest pracochłonna, ale efekt końcowy jest wspaniały.

Wiosną ogrody i parki stają się kolorowe i zielone. Wzory na klombach często tworzone są z kolorowych kwiatów. W naszych domach możemy również stworzyć kwiatowe kompozycje. Kwiatki i ich pąki ukryły się w naszych dłoniach! 🙂
Do stworzenia takiej wiosennej, kwietnej łąki potrzebne są kolorowe kartki A4 pocięte na równe paski. Najlepiej byłoby użyć  niszczarki do papieru. Wkładamy kartki ostrożnie tak, aby nie zostały poszarpane. Ale Można też oczywiście użyć nożyczek wycinając równe paseczki papieru.
Paski zwijamy w kółko na wykałaczce, ( końce możemy rozdwoić) i tak powstają wzory, które układamy według wymyślonego kształtu na przygotowanej kartce. Końce zwiniętych pasków podklejamy klejem wikolem lub magic do papieru.
„Ślimaczki” przyklejamy jeden obok drugiego tworząc różne piękne kompozycje z przeróżnych kwiatków np.:

    

Możecie zobaczcie na filmiku, jak zrobić kwiaty metodą quilling:

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*****************

Kochani!

Jak Wam się podoba  taka RYBKA!

https://ekodziecko.com/wyszywana-rybka

Materiały i przybory do zrobienia rybki:

  • szara tektura
  • czarny marker
  • nożyczki
  • dziurkacz (niekoniecznie:)
  • gruba igła, najlepiej plastikowa; igła nie jest niezbędna 🙂
  • nić lub sznurek
  • taśma klejąca
  1. Na kartonie rysujemy kształt ryby, wycinamy, zaznaczamy miejsca dziurek, a następnie robimy dziurki dziurkaczem lub ostrzem nożyczek. Jeśli przez dziurki igła przechodzi z oporem, poszerzamy otwory wkładając do każdego igłę i ruszając nią na boki.
  2. Spory kawałek (zawsze można uzupełnić:) nici, odcinamy i nawlekamy igłę.

Jeśli użyjecie sznurka, to będziecie go przetykać „ręcznie”.

  1. Koniec nici lub sznurka mocujemy kawałkiem taśmy samoprzylepnej na lewej stronie rybki.

 4. Zabieramy się do szycia.

 5. Po przeciągnięciu nitki przez wszystkie otwory, ponownie koniec nitki mocujemy przy użyciu taśmy klejącej.

 Kształty możecie tworzyć dowolnie. Nici, sznurki wybierzcie kolorowe. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni. A może serduszko….

Wychowawcy świetlicy!!!

*********************************

!!! NIE KAŻDY OGIEŃ GASIMY WODĄ !!!
Wiecie o tym?
… ,CZYLI CO KAŻDY WIEDZIEĆ POWINIEN!!!!!

Kochani, chcemy Wam pokazać co należy robić w przypadku nagłych, niebezpiecznych i zagrażających życiu oraz zdrowiu sytuacji! Wiele z nich może przydarzyć się w naszych domach… Mamy oczywiście nadzieję, że nigdy nie zmierzycie się z nimi, jednak warto zapoznać się z tym, co należy robić
Jeśli chcecie dowiedzieć się między innymi:
Co zrobić gdy zapali nam się olej na patelni?
⦁ Co zrobić gdy zapali się urządzenie elektryczne?
⦁ Jak się zachować w trakcie ewakuacji?
⦁ Jak postępujemy, gdy wyczuwamy zapach gazu w pomieszczeniu?
i co bardzo istotne:
JAKIE INFORMACJE PRZEKAZAĆ DZWONIĄC NA NUMER ALARMOWY?
koniecznie obejrzyjcie poniższy filmik:

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*****************************

Kochani!
Mamy dla Was propozycję wspaniałej zabawy!

Jeśli lubicie lepić różnego rodzaju figurki, ugniatać, rozgniatać…. to z pewnością zainteresuje Was przepis na DOMOWĄ PIANKOLINĘ 🙂

 Materiały do jej zrobienia dostępne od ręki w domu, przepis prosty, a wykonanie banalne.
Więc….do dzieła!

Materiały i przybory:
⦁ duży, płaski pojemnik lub miska
⦁ pianka do golenia (spytajcie rodziców o pozwolenie na jej użycie:)
⦁ mąka ziemniaczana
⦁ barwniki spożywcze (np. do barwienia pisanek lub do lukru) jeśli piankolina ma być kolorowa
⦁ miseczki, patyczki do mieszania
⦁ drobne elementy do wyciskania wzorów

Sposób wykonania:
⦁ Do płaskiego, dość dużego pojemnika dajemy piankę do golenia oraz mąkę ziemniaczaną. Składniki mieszamy ze sobą do uzyskania nieklejącej się do rąk masy (zacznijcie od małej ilości:)

Aby nadać piankolinie kolor należy do masy dodać kilka kropli barwnika spożywczego i dokładnie wymieszać.

Piankolina doskonale nadaje się do zabaw sensorycznych: dzięki dodatkowi maki ziemniaczanej jest fantastycznie gładka, ma ładny zapach pianki do golenia, jest zwarta o doskonała do formowania kształtów.

W zależności od konsystencji piankolina nadaje się do robienia trójwymiarowych kształtów z foremek do ciastoliny lub do samego odciskania przy użyciu foremek. W każdym przypadku jest to super zabawa!!!

Z domowej roboty piankoliny świetnie formuje się babki, lepi kule, odciska kształty…
Jeśli więc lubicie zabawy z masami plastycznymi to domowa piankolina jest dla Was fantastyczną propozycją 🙂

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*************************

Kochane Dzieciaki! 😀

Dzisiaj dalszy ciąg wiosennych prac plastycznych. Ostatnia praca wykonana metodą quilling była bardzo pracochłonna i dosyć trudna. Dzisiaj więc coś naprawdę łatwego, a również bardzo ładnego. Proponujemy Wam namalowanie pięknych MAKÓW odciskami palców !Można też ten pomysł wykorzystać robiąc laurkę dla mamy z okazji Dnia Matki.

Będziesz potrzebować:

  • czerwonej, czarnej, żółtej i zielonej farby,
  • białej lub błękitnej kartki oraz
  • cienkiego i grubszego pędzla.
  1. Zacznij od zanurzenia kciuków w czerwonej farbie i nadrukowania kształtu koła. Wykonywanie 4-5 odcisków palców na maku wygląda najlepiej!

  1. Po wyschnięciu czerwonej farby, zamocz palec wskazujący w czarnej farbie i wetrzyj w środek każdego kwiatu.

  1. Weź mały pędzel i zrób kropkę żółtej farby na środku każdego kwiatka. Następnie namaluj chude zielone łodygi.

  1. Ostatnim krokiem jest namalowanie trawy grubszym pędzlem ( mogą to być X nachodzące na siebie ) lub jasnego tła.

Przypominamy, że wszystkie prace możecie gromadzić we własnym PORTFOLIO (była to jedna z naszych propozycji:)

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*********************************

   

Kochani!
19 maja obchodzimy DZIEŃ DOBRYCH UCZYNKÓW, czyli święto bezinteresownych działań. Pomysłodawcą tej akcji jest Fundacja Ekologiczna Arka, która zachęca do czynienia dobrych uczynków na rzecz ludzi, zwierząt lub środowiska naturalnego. Oczywiście można się zastanawiać, co to jest dobry uczynek, czy się opłaca, po co to robić, dla kogo… A może trzeba się po prostu rozejrzeć wokół siebie i działać, nie czekając na zachętę!
Jednym z przykładów czynienia dobrych uczynków jest oczywiście wolontariat (łac. voluntarius – dobrowolny), czyli dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych.
A czy ty spełniłeś ostatnio jakiś dobry uczynek? Zobacz ile jest możliwości:
⦁ sprawić komuś małą radość np. namalować obrazek 🙂
⦁ szczerze komuś podziękuj za wszystko co robi,
⦁ możesz pomóc w obowiązkach domowych,
⦁ zrobić zakupy (jeśli mama pozwoli) dla domowników lub starszej sąsiadce,
⦁ przytrzymać drzwi,
⦁ ustąpić komuś miejsca w autobusie czy tramwaju,
⦁ przyroda będzie ci wdzięczna za wybranie lnianej, a nie foliowej torby na zakupy,
⦁ możesz ograniczyć produkowane w domu odpadki,
⦁ i uśmiechać się !
Tak, to też są dobre uczynki! 🙂
Wszystkie te drobne działania sumują się w wielką kulę dobra! Pamiętaj, że bezinteresowna dobroć zawsze spotka się z pozytywnym przyjęciem.
ZACHĘCAMY DO SPEŁNIANIA DOBRYCH UCZYNKÓW! Możesz opisać je krótko w swoim PAMIĘTNIKU i zilustrować.
Wychowawcy świetlicy szkolnej

*******************

„Pszczoła jest podstawą życia na Ziemi, a gdy nie ma pszczół, nie ma też pożywienia dla człowieka. Jeżeli wyginą pszczoły, ludzkość przeżyje jeszcze tylko cztery lata!” – Albert Einstein

Czy wiecie, że od pracy PSZCZÓŁ zależy 75% produkcji żywności jaką spożywamy? Pszczoły są potrzebne nam i zwierzętom do życia!

Kilka ciekawostek na ich temat:
⦁ Przeciętna pszczoła za życia wyprodukuje tylko 1/12 łyżeczki miodu.
⦁ Miód się nie psuje. Pewien odkrywca, który znalazł słoik z miodem sprzed 2000 lat, powiedział, że smakuje pysznie!
⦁ Kiedy pszczoła znajdzie dobre źródło nektaru, wraca do ula i pokazuje swoim kompanom, gdzie znajduje się źródło nektaru….tańcząc.

Niestety… Pszczoły natrafiają na pewne zagrożenia – brak dostępu do zróżnicowanego pokarmu, środki ochrony roślin, a także pasożyty i choroby. Nie brzmi to zbyt optymistycznie, prawda?

Czy wiecie, że istnieje akcja „URATUJ PSZCZOŁĘ”?

Okazuje się, że i Wy możecie przyczynić się do pomocy! W jaki sposób?

⦁Posadźcie na podwórku, w ogródku, lub na balkonie takie kwiaty, które dają pszczołom nektar i pyłek. Piękne, pachnące rośliny nie tylko urozmaicą pokarm pszczół, dzięki czemu będą one zdrowsze, ale również upiększą nasze otoczenie.
Zaproście pszczoły, niech skuszą je piękne i kolorowe rośliny np.:
lawenda, jeżówka purpurowa, kocimiętka , dalie, wrzosy i wrzośce.

A jak już jesteśmy przy temacie pszczół – może jesteście chętni, aby mieć swoją własną pszczołę? …oczywiście z papieru…

Wykonanie jej jest całkiem proste, a efekt zaskakujący!

Potrzebujecie:
⦁ 2 białe i 1 żółtą kartkę z bloku A4,
⦁ kawałek kartonu,
⦁ żółtą farbkę,
⦁ nożyczki,
⦁ czarny flamaster,
⦁ błękitną kredkę,
⦁ taśmę, klej, pędzel i wodę 
⦁ do stworzenia poniższej pszczoły możecie użyć kreatywnych oczek i czarnego kreatywnego drucika, ale oczka można też wykonać z papieru, a czułki i nóżki skręcić z bibuły lub krepy.

Plaster miodu „malujecie” używając kartonika (sześciokąt wycięty jak na zdjęciu) i farbki.

Poniższe zdjęcie pokazuje potrzebne Wam elementy. Żółte paski mają około 20 cm długości i 4 cm szerokości.
Żółte paski zginacie w „harmonijkę”, kolorujecie na czarno części, tak jak to widać na zdjęciu, a skrzydełka kolorujecie na niebiesko.

Teraz trzeba doczepić nóżki i czułki oraz skrzydełka

…i gotowe 😀

Wychowawcy świetlicy!!!

*******************************

Kochane Dzieci!
Proponujemy Wam magiczną zabawę plastyczną ….   MALOWANIE NITKĄ 🙂
Jest to magiczna zabawa plastyczna, ponieważ nie widzicie jak nitka „tańczy” pod papierem, a efekty końcowe są nieprzewidywalne!

Przygotujcie:
⦁ papierowy talerzyk lu inną podkładkę na farby
⦁ odrobinę dość gęstej farby plakatowej w kilku kolorach
⦁ kilka kawałków nitki
⦁ dwie kartki cienkiego papieru
⦁ pędzelek
⦁ twardy, płaski ciężarek, np. deseczka kuchenna, książka w twardej oprawie, tacka itp.
Obejrzyj krótki filmik instruktażowy:

lub skorzystaj z instrukcji:

⦁ Połóż kartkę na gładkim blacie.
⦁ Nałóż kilka kleksów różnych farb na talerzyk
⦁ Zanurz każdą nitkę w innej farbie zostawiając czysty kawałek na jednym końcu.
⦁ Połóż nitki na kartce w dowolny sposób, ale tak, żeby czysty koniec wystawał poza krawędź papieru..
⦁ Przyłóż drugą kartką i nakryj np. deseczką
⦁ Połóż płasko jedną dłoń na ciężarku i lekko dociśnij.
⦁ Złap każdą nitkę w palce drugiej ręki i wyciągnij.
⦁ „Otwórz” kartki.
A teraz….. uwolnij wyobraźnię i opowiedz co widzisz na TWOIM DZIELE!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

**************************

Kochane dzieci!

Nadal zbieracie nakrętki? Teraz możecie je wykorzystać do zrobienia fantastycznych LUDZIKÓW 🙂

Pobudźcie swoją wyobraźnię i aktywność …… użyjcie plastikowych nakrętek z recyklingu i odrobinę plasteliny do konstruowania kolorowych ludzików.
Materiały i przybory:
⦁ różnokolorowe plastikowe nakrętki
⦁ plastelina – mogą być pomieszane resztki
⦁ biały groszek lub mała fasolka na oczka

Konstruowanie ludzika rozpoczynamy od wyboru największej nakrętki na podstawę.

Na nakrętkę kładziemy 2 kulki z plasteliny a następnie umieszczamy na niej kolejną nakrętkę itd. jak na zdjęciu. W ten sposób powstaje ciałko ludzika.
Na nakrętce umieszczonej na szczycie robimy oczy – w przyklejone kulki z plasteliny wciskamy nasionka groszku.
Tak mogą wyglądać wasze ludziki:

Udanej zabawy!
Wychowawcy świetlicy szkolnej

*******************

Kochane Dzieci!

Jutro święto Waszych MAM! :- D
Wśród niespodzianek dla Mamy może znaleźć się np. obrazek pt. TULIPANY.
Wiosenny obrazek przedstawiający tulipany można przygotować w całości z opakowania po jajkach. Wystarczy wyciąć, pomalować intensywnymi kolorami, przykleić do wnętrza pokrywki i gotowe!
Ta piękna praca z recyklingu oddająca radość nadchodzącej wiosny może wyglądać tak:

 na wzorze widzicie napis „krokusy|, ale z pewnością mogą to być tulipany 🙂

Materiały i przybory:
⦁ 2 opakowania po jajkach ( jedno na 10 jajek oraz jedno na 8 jajek lub po prostu takie, jakie macie w domu 🙂
⦁ nożyczki
⦁ farba
⦁ pędzel
⦁ podkładka
⦁ dobry klej do papieru
⦁ Z opakowania na 8 jajek odcinamy przykrywkę – to będzie kanwa obrazka. Z opakowania na 10 jajek wycinamy kształt kwiatów tulipana, a z przykrywki jego wąskie liście.

2. Pokrywkę opakowania oraz wycięte elementy malujemy farbami. Pozostawiamy do wyschnięcia. Opakowanie po jajkach fantastycznie nasyca się kolorem i po wyschnięciu wygląda cudownie:)

3. Elementy przyklejamy we wnętrzu przykrywki: na początku 3 liście i dwa duże kwiaty, następnie kolejne liście i na samym końcu ostatni, najmniejszy tulipan. Dzięki temu zabiegowi otrzymamy wspaniały, przestrzenny efekt.

Gotowy obrazek to prawdziwe dzieło sztuki:)
Wspaniałego „charakteru” nadają mu niedociągnięcia farby, przebijające fragmenty tekstu i sama idea zrobienia kwiatów z wytłoczki po jajkach…

Wychowawcy świetlicy szkolnej

****************************

Kochani!
Czy zrobiliście już proponowany wczoraj obrazek dla MAMY?
Mamą z pewnością się bardzo ucieszy. A jeśli lubicie obdarowywać swoje mamy własnoręcznie wykonanymi upominkami, to dzisiaj kolejna propozycja:
BUKIET DLA MAMY
Potrzebne materiały:
⦁ zielona kartka z bloku rysunkowego
⦁ kwiatuszki gotowe lub wykonane samodzielnie
⦁ gotowe kółka do origami o średnicy 15 cm lub zamiennie zielona kartka z bloku technicznego
Sposób wykonania:
⦁ Zginamy zieloną kartkę z bloku rysunkowego na połowę (wzdłuż) i nacinamy od strony grzbietu paski o szerokości około 1,5 – 2 cm.

  

2. Naciętą kartkę zwijamy w rulonik i sklejamy u podstawy. Następnie wyginamy paski na boki.

 

3. Każdą łodyżkę prostujemy w zgięciu i przyklejamy samoprzylepny filcowy kwiatuszek. Oczywiście zamiast gotowych elementów, możemy wyciąć z kolorowego papieru i przykleić kwiatki dowolnego kształtu.

4. Po wykonaniu bukietu przystępujemy do przygotowania podstawki do naszej pracy plastycznej z okazji Dnia Mamy. W tym celu możemy wykorzystać 2 zielone kółka do origami lub po prostu wyciąć 2 koła średnicy 15 cm z zielonego papieru technicznego. Na jednym z kół odrysowujemy podstawę naszej łodyżki i wycinamy środek nacinając koło.

5. Nacinamy łodyżkę i wyginamy wierzchnią warstwę na zewnątrz, a pozostałą część do wewnątrz. Następnie przyklejamy do koła.

  

6. Przyklejamy drugie (nacięte) koło i bukiet gotowy.

Wszystkim MAMOM najlepsze życzenia!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

******************

Kochane dzieci!

Zapraszamy Was na nasz kolejny eksperyment przyrodniczy pt.

BARWIENIE KWIATÓW.

Pewnie zastanawialiście się kiedyś  jak zabarwić kwiaty i dlaczego barwione kwiaty kosztują w kwiaciarni trzy razy drożej niż normalne. Dziś w prostym eksperymencie sprawdzamy jak sprawić, aby kwiaty zmieniły kolor.

Do naszego doświadczenia potrzebujemy:

  • kilka białych kwiatów,
  • szklanki z wodą
  • barwniki; najlepsze są intensywne barwniki spożywcze, ale podobne efekty uzyskamy z barwnikami do jajek lub z wodą zabarwioną bibułą (woda zabarwiona farbami nie daje oczekiwanego efektu).

Wodę w słoiczkach lub wazonikach barwimy i wstawiamy po jednym kwiatku do każdego słoiczka.

Jeden kwiat wstawcie do wody bez barwników.

Kwiaty nabierają intensywnej barwy po około dobie.

Oprócz barwienia taki eksperyment jest dowodem na to, że wszystko co spożywamy pijemy, lub jemy wpływa na nasze organizmy.

Zauważcie:

  • po 24 h było widać, że tkwiat w wodzie był dużo bardziej świeży i ładny, niż zabarwione kwiaty. Liście które złapały kolor wyglądały na „oklapnięte”, a kwiaty ewidentnie nie znosiły najlepiej zbyt dużej ilości barwnika.
  • samo barwienie kwiatów jest efektowne i sprawia dużo radości, ale jest też doskonałą edukacją na temat zdrowego odżywiania.

Taki sam eksperyment możecie  przeprowadzić  z liśćmi kapusty 🙂

Udanego eksperymentowania!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*******************


WF W DOMU!!!


Witamy serdecznie!!!!

Mimo kryzysowej sytuacji, zachęcamy do aktywności fizycznej w domu. Lekcja WF w trudnych warunkach 🙂 też może być fajna.


Krzyżówka sportowa nr 1:

krzyżówka WF siatkówka

*************

Krzyżówka klasy 4 – 5

krzyżówka klasa 4 – 5

************

Test wiadomości przepisów z mini koszykówki klasy 4 – 5

Test wiadomości przepisów z mini_koszykówki klasy 4-5

Test wiadomości z koszykówki klasy 6 – 8

Test wiadomości przepisów z koszykówki klas 6-8

*************************

Oto kilka naszych propozycji:

1

2

3

 

Piłka ręczna, najbardziej naturalna dyscyplina sportu, wykorzystująca naturalne zdolności ruchowe – trochę wiedzy nie zaszkodzi, a później zastosujemy w praktyce!!!

Chwyty piłki:

https://www.youtube.com/watch?v=c8WfxtE4Ucs&list=PLtslWZmjd-f4KDZJgUvR_YLd34MJoLge_&index=1

Podania:

https://www.youtube.com/watch?v=5Qd2ZA834qc

Technika rzutu:

https://www.youtube.com/watch?v=TlRHuxbD61g

A teraz żeby pokazać Wam, że zawsze warto grać do końca i się nie poddawać: końcówka meczu Polska – Norwegia z MŚ 2009 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=c1CV8dp4yfs

4

Lekcja WF w domu. Zagraj i ćwicz! PODSTAWÓWKA I LICEUM

5

6

7

8

9

10

11

12

ćwiczenia z krzesłem

https://www.facebook.com/watch/?v=1824295564495819

13

test wiedzy o sporcie

https://www.quiz-maker.com/Q1EU828?fbclid=IwAR2m7dVytjSUN9QAvG9LPRAyHBhx2gipKn4AuGAzAId-ojHUuppZMVTWAkA

14

siatkarskie koło treningowe (https://wordwall.net/resource/1305034/siatkarskie-ko%c5%82o-treningowe)

15

ćwiczenia rozciągające (https://5minutdlazdrowia.pl/18-zdjec-rozciagania-miesni/?fbclid=IwAR3Np6EsTqw_FK79DC9DtOzspcywcwlW-vtAPBCWD_Yoz6cEpRFmYBxL4KI)

18 zdjęć pokaże Ci dokładnie, które mięśnie rozciągają się podczas ćwiczeń

16 ćwiczenia z ręcznikiem

17 piłka ręczna – ułożenie dłoni na piłce

18 ćwiczenia przy muzyce

19 piłka ręczna – chwyty piłki

20 piłka ręczna – podania piłki

21 rzuty z biegu

22 rzut w wyskoku

23 rzut po przeskoku

24 rzut z odchyleniem

25 rzut karny

26 ćwiczenia ogólnorozwojowe

27

Drodzy Uczniowie!

Zachęcamy do aktywności fizycznej, również podczas całego tygodnia. Zaproście do ćwiczeń Wasze rodzeństwo oraz rodziców!

28 rozciąganie całego ciała

29 gimnastyka korekcyjna klasy 4 – 6

30 gimnastyka korekcyjna klasy 7 – 8

31 Lekcja tańca – na rozluźnienie po ciężkim dniu nauki zdalnej

32

TYDZIEŃ Z KOSZYKÓWKĄ

33

35

36 poruszanie się w obronie

37 poruszanie się w ataku bez piłki

38

 

 

 

 


ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA W DOMU 🙂


Kochane Dzieci!!!

Oto kilka ćwiczeń języka,aby nie zapomnieć tego czego się nauczyliśmy. Bardzo proszę,abyście wspólnie z Rodzicami troszkę poćwiczyli.Poza tym bardzo proszę o powtarzanie ćwiczeń z zeszytu. Pamiętajcie też o słomkach, piórkach i dmuchajkach urodzinowych,które śpią cichutko w Waszych zeszytach 🙂 Pozdrawiam Alina Kromrych


MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY NR 3 ZAPRASZA NA ZAJĘCIA ONLINE!!!


Drodzy uczestnicy zajęć, Rodzice, sympatycy MDK 3
W związku z aktualną sytuacją w naszym kraju, w trosce o Wasze zdrowie
i bezpieczeństwo zajęcia w tradycyjnej formie w MDK 3 nie odbywają się.
Prosimy jednak o zaglądanie na naszą stronę internetową www.mdk3bydgoszcz.pl.tl do działu
” Zajęcia on-line w MDK 3″, gdzie pojawią się materiały
oraz informacje od Waszych nauczycieli.

Zapraszamy na „zajęcia” w czasie kwarantanny.


AKCJA BYDGOSZCZ STOP SMOG


Nasza szkoła pozostaje w akcji Bydgoszcz Stop Smog. Ze względu na zaistniałą sytuację, wydarzenie sadzenia roślin zielonych na terenie naszej placówki zostało przełożone. Jednak nie zapominamy o naszym środowisku. Ono nas nadal potrzebuje.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji.

Akcja Bydgoszcz Stop Smog