Szkoła Podstawowa nr 62

Zespół Szkół i Placówek nr 1
w Bydgoszczy
ul. Stawowa 53, 85-323 Bydgoszcz, tel. 52-373-25-15, faks: 52-348-68-68



Młodzieżowy Dom Kultury nr 3

Zdalna „edukacja”



E – SZKOLA


Szczegóły na stronie:

www.metropoliabydgoska.pl

http://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji


PEDAGOG – PSYCHOLOG – LOGOPEDA


Szanowni Państwo, w związku z utrudnionym kontaktem z terapeutami z naszej szkoły, uruchamiamy adresy email, które mogą Państwu ten kontakt przywrócić:

PEDAGOG: [email protected]

PSYCHOLOG: [email protected]

LOGOPEDA: [email protected]

Zapraszamy na specjalnie dla Państwa stworzoną stronę:

https://psychologipedagogsp62.blogspot.com/

 


GROMADA ŚWIETLICOWA

 

Musimy spędzić trochę czasu w domu. My, wychowawcy świetlicy wiemy jak szybko się nudzicie:))
Zastanówcie się z Rodzicami nad ciekawym zajęciem i fajnymi zabawami. Może skorzystacie z naszych podpowiedzi??

***************************************

Kochani!
Dzisiaj ostatnia nasza propozycja przed oczekiwanymi wakacjami…
Życzymy Wam świetnego odpoczynku, wielu atrakcji i zabaw na świeżym powietrzu, bez komputera, telewizji i telefonów…. 😀
A teraz zachęcamy Was do kolejnego ciekawego eksperymentu pt. LAVA LAMP
Jest to to piękny efekt unoszących się i opadających kolorowych bąbli w płynie. A do tego solidna porcja wiedzy pokazujący właściwości wody i oleju.
Materiały i przybory:
⦁ wąski, długi słoiczek lub plastikowa butelka
⦁ olej roślinny
⦁ woda
⦁ barwnik spożywczy, tusz do stempli, atrament lub farbka plakatowa
⦁ polopiryna, aspiryna lub inna tabletka musująca
1. Do słoiczka wlej olej- ok 3/4 pojemności lub nawet więcej.
2. Następnie uzupełnij słoiczek wodą.
3. Dodaj czerwony barwnik spożywczy lub farbę plakatową (ale farbka po jakimś czasie brzydko osiada na ściankach słoiczka)
4. Wrzucamy okruszek tabletki polopiryny, aspiryny lub innej musującej tabletki i…
…obserwujemy piękne, kolorowe, unoszące się ku górze bąble.
(cierpliwości… musicie chwileczkę odczekać, aż tabletka zacznie się rozpuszczać:)

 

Aby przedłużyć efekt należy dorzucać kolejne okruszki tabletki. A potem po prostu obserwować jak zachowują się oba płyny gdy poruszamy słoiczkiem.
Czy to co zobaczyliście przypomina lampę lawową? Odpowiedź należy do Was 🙂
Ten eksperyment pokazuje, że woda i olej nie mieszają się. Nawet jeśli bardzo mocno potrząśnie się słoiczkiem to olej pozostanie w drobnych kulkach i po jakimś czasie wypłynie na powierzchnię słoiczka.
Dlaczego olej unosi się na wodzie?
Spowodowane jest to różnicą gęstości obu cieczy. Woda jest substancją cięższą od oleju (posiada większą gęstość) przez co zostaje na dnie naczynia i nie miesza się z olejem.

Spróbujcie zrobić to samo doświadczenie w ciemnym pomieszczeniu, a naczynie podświetlić od dołu, np. za pomocą telefonu. Efekt będzie jeszcze ciekawszy.

A co z barwnikiem?
Jest on na bazie wody, a co za tym idzie zabarwia tylko wodę na dnie naczynia.
Po co tabletka musująca?
Tabletka musująca wrzucona do słoiczka opada na dno. Rozpuszcza się w zabarwionej wodzie wytwarzając bąbelki z gazem – dwutlenkiem węgla, który unosi się w wodzie i wypycha bąbelki ku górze. Unoszenie się kolorowych kuleczek jest możliwe dzięki wytwarzającemu się dwutlenkowi węgla. Jest on lżejszy od oleju i od wody, więc ulatuje do góry. Gaz ten na powierzchni naczynia utlenia się (miesza z powietrzem), a bąbelki spadają na dno.
Okazuje się, że …..TO NIE MAGIA!

Bawcie się dobrze, a przy okazji poznawajcie otaczający nas świat!
Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!

Czy lubicie  tworzyć i kombinować? Jeśli tak, to zapraszamy do zrobienia RYBEK z opakowania po jajkach 🙂

Materiały i przybory na dwie ryby:

  • 2 opakowania po jajkach
  • nożyczki
  • farby
  • pędzel, podkładka, woda
  • igła i kolorowa gruba nić
  • koraliki lub słomka do napojów
  • czarny marker lub mazak

 

 

  1. Z opakowania po jajkach wycinamy dwie duże części na głowę i ogon, 5 elementów na ciało ryby oraz 2 okrągłe na oczy. Aby przygotować dwie ryby potrzeba dwa opakowania po jajkach, a ilości elementów trzeba podwoić.

Przyjrzyjcie się zdjęciom i zauważcie jaki trzeba wyciąć poszczególne elementy ryby.

  1. Malujemy elementy tworząc samodzielnie kolory z wybranych barw. Dzięki temu każdy z elementów będzie miał nieco inny odcień. Pozostawiamy do wyschnięcia.
  2. Na nitkę z supłem nawlekamy ogon ryby oraz pierwszy element brzucha. Następnie nawlekamy 3 koraliki (lub kawałek słomki) – stanowią one odstęp między kolejnym elementem brzucha rybki.
  3. Na to nawlekamy drugi element brzucha i znowu 3 koraliki dające właściwy odstęp pomiędzy kolejnymi elementami.
  4. Postępujemy tak aż do głowy rybki: 3 koraliki- element ciała ryby. Głowę nawlekamy bez oddzielających od poprzedniego elementu koralików.

 

Własnoręcznie zrobione rybki z recyklingu mogą służyć do zabaw lub ozdoby Waszego pokoju  🙂

Może niedługo czeka Was morska przygoda?

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!
Dzisiaj mamy dla Was pomysł na oryginalne wykorzystanie pojedynczych rękawiczek i stworzenie
ZABAWNYCH STWORKÓW z rękawiczek zimowych – bez szycia
A jeżeli ktoś nie ma jeszcze upominku dla Taty, to …. niech szybko bierze się do pracy 😀
Do wykonania stworków potrzebujesz:
⦁ zimowe rękawiczki,
⦁ kolorowe skrawki materiałów lub kawałki filcu,
⦁ nożyczki,
⦁ klej typu magic lub na gorąco,
⦁ kreatywne oczka, choć możne też je wyciąć i zrobić z materiału,
⦁ włóczkę, pomponiki, druciki kreatywne i co tylko przyjdzie Wam do głowy lub znajdziecie w domu.
Do wypełnienia rękawiczki możecie użyć ryż, soczewicę, groch, kaszę, fasolę itp. Każde wypełnienie da inny efekt odczuć dotykowych.
Powyżej wypisałam wszystko co może Wam się przydać do tworzenia, ale nie każda rzecz jest konieczna. Do wykonania prostego stworka wystarczą Wam podstawowe rzeczy takie, które na pewno macie w domu.
1. Na początku wypełniany rękawiczkę ryżem lub innymi nasionami. Możecie to zrobić przez lejek lub wsypując bezpośrednio do rękawiczki. Napełniamy tak, aby u góry zostało nam kilka wolnych centymetrów,
2. zawiązujemy szczelnie sznurkiem lub gumką tak jak poniżej na zdjęciu.
Wypełniona rękawiczka przypomina trochę popularne gniotki wykonywane z balonów, jest bardzo fajna w dotyku, ale nie ma tak dużego ryzyka pęknięcia, jak w przypadku balonów.
3. Z górnej części rękawiczki możemy wyciąć włosy dla naszego stworka. wystarczy ponacinać górną część rękawiczki w cienkie paski.
Dalsza część twórczości zależy już tylko od Waszej wyobraźni. Wycinamy oczka, lub przyklejamy gotowe oczka kreatywne. Można je umocować klejem na gorąco lub klejem magic, tylko będzie on dłużej schnął.
Następnie rysujemy buzię i doklejamy kolejne elementy takie jak zęby, język, nosek, łapki, uszy, rogi czy skrzydła.
Stworki możecie wykonywać według własnego pomysłu i inwencji twórczej.

 

 

Wychowawcy świetlicy 🙂

***************************************

Kochani!
W świetlicy zauważyliśmy, że często tworzycie z pociętych karteczek małe notatniki. W związku z tym znaleźliśmy dla Was filmik, w którym zobaczycie jak stworzyć MINI NOTES. Tym razem nie będziecie potrzebowali zszywacza!
Mini notes będzie doskonałym upominkiem dla Taty i miejscem na to, abyście napisali w nim coś, co na pewno go ucieszy np. Kocham cię Tato, bo…….
Potrzebne Wam będą:
⦁ Kartka A4 biała
⦁ Kartka a4 z bloku technicznego kolorowa
⦁ Klej
⦁ Nożyczki
⦁ Pisaki do ozdabiania
Jednak jeśli chcecie, to ozdóbcie czymś innym, może stworzycie bardziej spersonalizowaną okładkę specjalnie dla Taty? …Serduszka na pewno się sprawdzą 🙂
Możecie wykorzystać koraliki, naklejki, cekiny… na pewno będziecie mieli jakiś pomysł.

Notesy są bardzo urocze i proste do wykonania. Jeśli będziecie potrzebować czyjejś pomocy, zwróćcie się do rodzeństwa lub rodziców.
Zapraszamy do oglądania … i do dzieła!

***************************************

Kochani!

Zbliża się Dzień Ojca! 🙂

Z pewnością niektórzy już myślą o upominku dla kochanego Taty. Mamy dla Was propozycję, która musi wyschnąć 🙂

Może zrobicie dla Taty coś wyjątkowego – SERCE Z MASY PIASKOWEJ….?

Do  wykonania serca potrzebujecie:

  • klej „Wikol” (do kupienia w sklepie papierniczym, w marketach, w Castoramie, a może jest w domu?:)
  • piasek (taki drobny jak w piaskownicy, na plaży, lub do kupienia np. w sklepie zoologicznym

Kto nie ma „kieszonkowego”, musi poprosić np. Mamę lub starsze rodzeństwo o wsparcie finansowe 🙂

Masa piaskowa to propozycja na coś zupełnie innego i nowego, bo przecież można lepić z masy solnej, porcelanowej, gliny lub ciastoliny, ale to już każdy zna… Nasz najnowszy pomysł z pewnością Was zadziwi i zainspiruje do stworzenia wyjątkowych dekoracji, którymi zaskoczycie nie tylko Tatę!

     

Zobaczcie jak łatwo zrobić dekoracyjną masę piaskową, przepis jest banalnie łatwy, a instrukcja tutaj:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/02/masa-piaskowa-do-dekoracji-przepis/

Z masy piaskowej można tworzyć różne piękne dekoracje: medaliony, naszyjniki z dodatkiem bursztynów i muszelek, ozdobne serca, gwiazdki, odciski dłoni lub stóp, piaskową miseczkę, doniczkę, świecznik, podkładkę, ozdobne pisanki na święta. To z pewnością oryginalny pomysł na drobny prezent dla kogoś bliskiego.

Masa schnie około 24 godz., więc jeśli planujcie wykonać dekoracje na prezent musicie zaplanować je z odpowiednim wyprzedzeniem. Cieńsze elementy schną szybciej, ale grubsze potrzebują czasu nim zrobią się sztywne. Gotowe ozdoby są twarde i trwałe jednak nie należy ich moczyć, bo pod wpływem kontaktu z woda ulegną zniszczeniu.

Wasze piaskowe serce, lub inne dekoracje z pewnością zrobią niesamowite wrażenie! 😀

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!
Eksperymentów ciąg dalszy!

Tym razem proponujemy Wam eksperyment z mlekiem, barwnikami i napięciem powierzchniowym pt. WIR MLECZNY 🙂
Napięcie powierzchniowe to taka siła, która utrzymuje cząsteczki cieczy np. wody w jednym skupisku…kiedyś będziecie się o tym uczyć 🙂

Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy:
⦁ mleko,
⦁ barwniki lub woda zabarwiona bibułą, ostatecznie farbki,
⦁ płyn do mycia naczyń,
⦁ patyczki do czyszczenia,
⦁ zakraplacz lub łyżeczki,
⦁ duży talerz.
Najlepiej obejrzyjcie filmik:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/

Ale możecie eksperymentować korzystając z instrukcji:
1. Na duży talerz wlewamy mleko, a następnie dodajemy stopniowo rozpuszczone barwniki spożywcze, lub wodę zabarwioną bibułą czy też ewentualnie farbką.
2. Do mleka wkraplamy barwniki. Obserwujemy jak kolory rozpływają się mieszając ze sobą.

3. Gdy na mleku zbierze się już tęczowa tafla kolorów, namaczamy patyczki w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka. Jeśli eksperyment się uda barwniki pod wpływem płynu i zmiany napięcia powierzchniowego zaczną samoistnie wirować i mieszać się.

Życzymy Wam wspaniałego, barwnego widowiska!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Halo?! Czy są tu może pasjonaci fotografii?!

A może brakuje komuś pomysłu, jak zrobić jakieś NIETYPOWE ZDJĘCIE, którym będzie można się pochwalić na internetowej stronie naszej szkoły?
Oto znany Wam już adres, na który możecie przesłać Wasze zdjęcia: [email protected]

Zobaczcie tylko, jak łatwo można odmienić zwykłą fotografię w naprawdę ciekawe dzieło niczym z okładek magazynów
Popatrzcie, co można wykorzystać i jakie efekty uzyskać!!!!

 

 

Oto co można zrobić przy pomocy zwykłego sitka.

Poszukajcie w domu czegoś, co może okazać się przydatne do osiągnięcia oryginalnego efektu tła! Może to być kawałek materiału, ręcznik, rolety, pościel, … pomysłów może być tak wiele! Rozejrzyjcie się dobrze….

Jeśli chcecie więcej inspiracji, sprawdźcie ten oto filmik:

Pamiętacie o swoim portfolio? Co Wy na to, by je ubogacić Waszym fotograficznym dziełem?
Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!
Dzisiaj zapraszamy na
EKSPERYMENT – JAJKO W OCCIE 🙂

Potrzebne materiały:
⦁ słoik lub szklanka
⦁ ocet
⦁ jajko
Nalejcie ocet do połowy wysokości słoika lub szklanki i delikatnie zanurzcie w nim jajko. Pozostawcie na minimum 24 godziny, ale co jakiś czas obserwujcie czy zachodzą jakieś zmiany?

Jeśli cierpliwie odczekaliście dobę, możecie wyjąć jajko z octu, delikatnie umyć je pod bieżącą wodą i obserwować zmiany jakie zaszły.

Czy wiecie co się zmieniło? …

Jajko nie ma skorupki! Możecie to dokładniej zaobserwować oglądając je pod światłem słonecznym (uwaga! jajko jest śliskie i może się Wam wyślizgnąć) lub latarki. Od razu widać gdzie jest białko, a gdzie żółtko!

Jakie jeszcze eksperymenty możecie przeprowadzić z tak dziwnym jajem?
Na przykład:
⦁ zrzucić je z niewielkiej (do 10 cm:) wysokości na blat i sprawdzić, czy odbija się jak piłeczka kauczukowa,
⦁ zgniatać je lekko w dłoniach.

Jeśli zwiększycie wysokość zrzutu na ok. 15 cm to co się stanie? Jajko rozbije się na blacie, ale dzięki temu zaobserwujecie, że faktycznie nie ma skorupki, a dokoła białka była tylko delikatna błonka.

Na koniec garść mądrości: co się stało ze skorupką?
Dlaczego tak się dzieje?:
Skorupka jaja zbudowana jest z wapnia, który pod wpływem octu rozpuszcza się. Podczas zachodzącej reakcji między wapniem a octem wytwarza się gaz (pęcherzyki na powierzchni jaja) – dwutlenek węgla 🙂
Udanej zabawy!
Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!
Czy fascynuje Was podwodny świat mórz i oceanów? Może niektórzy nawet nie pomyśleli, że te, często niedostępne miejsca, są tajemnicze i zarazem piękne.
Dzisiaj proponujemy Wam stworzenie wyjątkowego widoczku – PODWODNY ŚWIAT …w opakowaniu po pizzy:)
Materiały i przybory:
⦁ opakowanie po pizzy
⦁ rolki po papierze toaletowym
⦁ opakowanie po jajkach
⦁ bibułka lub krepa
⦁ ołówek, pisak
⦁ farby, pędzel podkładka
⦁ nożyczki
⦁ klej
⦁ kolorowa taśma klejąca, wstążeczki itp. do ozdób (niekoniecznie)
⦁ zszywacz (niekoniecznie)
⦁ naklejki oczek (niekoniecznie)

  1. Opakowanie po pizzy rozcinamy na pół tak by jedna część miała wszystkie brzegi. Tą część malujemy w środku na niebiesko. Będzie stanowiła tło naszej pracy.
  2. W drugiej części opakowania rysujemy ołówkiem kontury: wodorostu, kamienia, skały, ślimaka, rozgwiazdy oraz meduzy a następnie malujemy je farbami. Pozostawiamy do wyschnięcia a potem wycinamy wszystkie elementy. Każdy z elementów uzupełniamy szczegółami: wodorostowi rysujemy obwódkę oraz kropeczki, meduzie rysujemy obwódkę oraz uśmiech, naklejamy oczka i doklejamy od spodu paski pociętej bibułki. Naklejamy w wybranym miejscu we wnętrzu niebieskiego kartonu.
  3. Rybki robimy z rolek po papierze toaletowym: każdą rolkę spłaszczamy, zszywamy w dwu miejscach zszywaczem biurowym, wycinamy kształt rybki a następnie malujemy farbami. Jeśli nie mamy zszywacza rybki wycinamy po prostu z kartonu. Po wyschnięciu naklejamy paski kolorowej taśmy klejącej, wstążeczki lub ozdabiamy dowolnie. Rysujemy buzię i naklejamy oczka. Rybki przyklejamy za pomocą taśmy dwustronnie klejącej lub na np. korek.
  4. We wnętrzu kartonu przyklejamy skałę oraz wodorost. Aby obrazek był przestrzenny wodorost możemy nakleić na kartonowych elementach. Z zielonej bibułki wycinamy długie paski, naklejamy je na brzeg kartonu a następnie skręcamy i podklejamy od spodu pudła. Pasek żółtej bibuły naklejamy wewnątrz wąskiego brzegu, na dole – to piasek.
  5. Z opakowania po jajkach robimy muszelki. Wycinamy małe okrągłe kształty, malujemy je na beżowo a następnie rysujemy czarnym pisakiem brzegi i oczy. Muszelki umieszczamy na skale i piasku.

1.  2. 

3.  4. 

5. 

Serdecznie zachęcamy Was do prac plastycznych tworzonych wraz w wykorzystaniem materiałów z recyklingu! To świetna zabawa i wspaniały trening wyobraźni:)
Wychowawcy świetlicy szkolnej

**************************************

Kochani!

Dziś mamy dla Was kolejną porcję DOŚWIADCZEŃ, które mogą Was zaskoczyć.

Ach!… Jaka szkoda, że nie możemy ich przeprowadzić razem w świetlicy.
Jedyne co nam będzie potrzebne, to… nasze własne ciało….

KONIECZNIE obejrzyjcie poniższe filmiki i spróbujcie wykonać to sami.

…i jeszcze trzecia propozycja:
wystaw jeden, dowolny palec przed siebie.

Najpierw zasłoń drugą ręką lewe oko, a następnie prawe oko.
Czy wydaje Ci się, że palec się przemieszcza, choć przecież cały czas utrzymujesz go w jednym miejscu? 
Jesteśmy bardzo ciekawi Waszych wrażeń, po wykonaniu doświadczeń! Hm… a może opiszecie je w pamiętniku?

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Kochani!
4 czerwca to Dzień Drukarza:-)
Proponujemy więc Wam dzisiaj wiosenne drukowanie ….. z wykorzystaniem styropianowej tacki po produktach spożywczych. Na warsztacie – TULIPAN! Fantastyczny efekt, świetna zabawa, mało przygotowań i niewiele sprzątania:)

Materiały i przybory:
⦁ styropianowa tacka po produktach spożywczych
⦁ długopis
⦁ farby, pędzel, podkładka
⦁ biała i zielona kartka
⦁ nożyczki
⦁ klej
1. Na czystej i suchej styropianowej tacce rysujemy szablon tulipana. Nie potrzeba rysować wielu szczegółów- wystarczy ogólny zarys kwiatka. Do rysowania należy użyć zwykłego długopisu i tak nim rysować, by został wyraźny, głęboki ślad w styropianie.

2. Przygotowany obrazek pokrywamy farbą. Jeśli ktoś ma, może użyć farb do malowania palcami – mają świetną konsystencję, piękne kolory, dobrze zmywają się z rąk i stołu. Ale równie dobrze sprawdzi się farba plakatowa.

3. Odciskamy wzór na białej kartce starannie dociskając papier do powierzchni tacki a następnie delikatnie go odrywamy. Pracę pozostawiamy do wyschnięcia.

4. Jeśli chcemy wydrukować 🙂 kolejny obrazek z tulipanem, po prostu malujemy jeszcze raz szablon i odciskamy na kolejnej kartce. To świetna zabawa!

5. Obcinamy niezamalowane brzegi obrazka i naklejamy na nieco większą np. zieloną kartkę. Z taką ramką całość świetnie się prezentuje.

1.     2. 

3.    4. 

5. 

Tą techniką możecie „wydrukować” dowolny wzór. Powodzenia!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*************************************

Kochani!
Podczas spaceru warto rozglądać się i obserwować przyrodę. Czasami, szczególnie w pobliżu wody, można dostrzec przepiękną ważkę i podziwiać ją przez chwilę zanim odleci. …
A może zrobicie taką, która zostanie z Wami na dłużej?
Chcecie zrobić OZDOBNĄ WAŻKĘ Z KLAMERKI? Sprawdźcie jak!

Potrzebne materiały:
⦁ drewniana klamerka
⦁ gładka bibuła
⦁ flamastry (najlepiej czarny i zielony)
⦁ plastelina
⦁ nożyczki
⦁ klej
Pracę rozpocznij od pokolorowania klamerki w kolorowe paski zbliżone do barw ważki. Skrzydełka wytnij z bibuły np. białej, a potem czarnym flamastrem zaznacz kontury i charakterystyczne dla tych owadów żyłki. Jak je namalujesz zależy od Ciebie – mogą to być dowolne linie czy chociażby kratka. Z czarnej plasteliny oderwij kawałek na źrenice, a z reszty ulep kulkę, a następnie ją spłaszcz. Doklej oczy z białej plasteliny i uzupełnij je dwoma małymi czarnymi kuleczkami.

Przyklej równo skrzydełka do klamerki, a na końcu zaczep głowę. Gotowe! 🙂

Wychowawcy Świetlicy!!!

*************************************

Kochani!
Wokół kwitną drzewa i kwiaty. Proponujemy Wam kwitnący WIOSENNY KRAJOBRAZ – kolaż.
Kolaż – to łączenie kilku technik plastycznych. Tu wykorzystamy malowanie, wycinanie i naklejanie elementów z papieru, stemplowanie korkiem i ołówkiem, odciskanie pomalowanej folii bąbelkowej oraz rysowanie na pomalowanym tle.

Materiały i przybory do kolażu:
⦁ blok techniczny A4 biały
⦁ brązowy karton
⦁ nożyczki
⦁ farby plakatowe
⦁ pędzel, kubek i podkładka
⦁ folia bąbelkowa
⦁ korek
⦁ nóż
⦁ klej, np. Magic
⦁ ołówek z gumką
⦁ kredki
1. Na białej kartce malujemy tło: trochę zielonego na dole i błękitne niebo. Pozostawiamy do wyschnięcia.

2. Z brązowego papieru wycinamy kształt drzewa, naklejamy na przygotowane tło.
3. Przy pomocy noża przycinamy korek w taki sposób, by powstały dwa listki. Stemplujemy korkiem wokół korony drzewa. Korek myjemy, jeszcze nam się przy tej pracy przyda:)

4. Folię bąbelkową przycinamy na kształt korony drzewa. Malujemy na różowo niezbyt gęstą farbą i odciskamy na naszym drzewku – w ten sposób powstanie kwitnące drzewo.

5. Przy pomocy wcześniej już używanego korka, ale drugą jego stroną, żółtą farbą stemplujemy mlecze.

6. Teraz mocząc w białej farbie gumkę z ołówka robimy stokrotki.

7. Kredkami rysujemy żółte środki w stokrotkach i łodyżki wszystkim kwiatkom. Powstanie nam w ten sposób pięknie kwitnąca, wiosenna łąka.
Obrazek można nakleić na większą kolorową kartkę tworząc w ten sposób ramkę i ozdobić nim pokój lub włożyć do swojego portfolio.

Wychowawcy świetlicy szkolnej

***************************************

Dziś DZIEŃ DZIECKA…..

Moc uśmiechu i radości,
Zdrowia, szczęścia, pomyślności!!!
życzą Wam Wychowawcy świetlicy szkolnej 🙂
Kochane dzieci!

W lecie możecie się pobawić w wydawanie piszczących dźwięków przy użyciu cienkiej trawy (kto tego nie robił, niech koniecznie spróbuje). Teraz proponujemy Wam zrobić PISZCZAŁKĘ . Wydaje naprawdę fantastyczny dźwięk!! Z pewnością polubicie ją. Uważajcie tylko na…..sąsiadów 😀
Materiały i przybory:
⦁ dwa patyczki kreatywne na jedną piszczałkę (do kupienia w sklepach papierniczych, Pepco, Empiku; ok. 4 zł za 80 szt.), szpatułki lub patyczki „do lodów”
⦁ wykałaczka
⦁ dwie gumki recepturki
⦁ pasek papieru ksero
⦁ nożyczki
1. Z wykałaczki nożyczkami wycinamy dwa kawałeczki drewna szerokości patyczka kreatywnego. Nie mogą to być skrajne fragmenty wykałaczki z uwagi na to, że są nierówne.

2. Z papieru ksero wycinamy fragment nieco krótszy niż patyczek kreatywny i nieco od niego węższy.
3. Na patyczku kreatywnym kładziemy po prawej stronie fragment wykałaczki, na to kładziemy pasek papieru a na papier, po lewej stronie patyczka, kolejny fragment wykałaczki. Całość przykrywamy drugim patyczkiem kreatywnym.

4. Przy pomocy gumek recepturek łączymy całość ze sobą. Jeśli papier będzie zbyt luźno pomiędzy patyczkami nasza piszczałka nie będzie grać. Możemy wtedy odplątać jedną gumkę, naciągnąć papierek, położyć wykałaczkę i znowu zamocować gumkę.

W czasie zabawy, po intensywnym używaniu piszczałki zdarza się, że papier zużyje się. Wtedy wystarczy go wymienić na nowy i dalej możemy grać!

****************************

Masy sensoryczne i plastyczne – przepisy

*******************

Witajcie Kochani!

Zapraszamy Was do …
BOCIANIEGO GNIAZDA 🙂
– obserwacji kamerą internetową gniazda bocianów białych 🙂
Dzięki mobilnej transmisji z bocianiego gniazda będziecie mogli obserwować „na żywo” KLEKUSIA i KROPECZKĘ – bociany, które co roku przylatują do Klekusiowa.

Znajduje się tu Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt i też można je oglądać on-line.
Bardzo zachęcamy Was do codziennej „wizyty” w Klekusiowie.
https://klekusiowo.pl/#kamera

********************************************

Kochani!
Chyba jeszcze nigdy wcześniej nie słyszeliście tak częstego „Myjcie ręce!”, prawda?

Jednak w ostatnim czasie higiena rąk jest szczególnie ważna.
Tylko… o co chodzi z tym mydłem? Dlaczego tak to działa? Chcecie to sami ZOBACZYĆ?

Włączcie ten krótki filmik, a potem sami spróbujcie wykonać doświadczenie w domu! Jest ono baaardzo proste.

A przy okazji….. wiemy jacy potraficie być rozśpiewani, roztańczeni ….….to teraz posłuchajcie… i pośpiewajcie…

A tu dla przypomnienia instrukcja prawidłowego mycia rąk:

***************

„Starszej Pani ustąp miejsca w autobusie.

Kiedy jesz, nie mlaskaj, zamknij buzię.

Mów „Dzień dobry” oraz powiedz „Do widzenia!”

i „Przepraszam” – to słowo dużo zmienia”

 

Zasady właściwego zachowania się w towarzystwie, ich znajomość oraz umiejętne zastosowanie to SAVOIR-VIVRE. Właściwa postawa w określonych sytuacjach świadczy o naszej kulturze osobistej oraz  szacunku do drugiej osoby.

W szkole nie raz dostrzegliśmy, jak fantastycznie potraficie zachować się wobec pracowników oraz swoich kolegów! Za każdym razem ten widok baaardzo nas cieszy

Na wstępie zacytowaliśmy początek piosenki, którą w całości znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=ZP96QE4JXT8

ZAPAMIĘTAJCIE jakie jeszcze zachowania świadczą o znajomości SAVOIR-VIVRE

Jeśli tylko chcecie, stwórzcie swój KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

I zaznaczajcie te ZASADY, które udało Wam się zastosować. Trzymamy kciuki!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

******************

WARTO BYĆ EKO!!

SERIO DZIECIAKI!!

Przekonajcie się sami… obejrzyjcie krótką bajkę edukacyjną  pt. „Ekologiczny dom”. Link do niej znajdziecie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs&t=11s

Chcieliśmy Wam zwrócić uwagę na tę tematykę, ponieważ

22 kwietnia to DZIEŃ ZIEMI 🙂

A ZIEMIA TO NASZ WSPÓLNY DOM!

Chcielibyśmy też zachęcić Was do celebrowania tego święta w zupełnie inny sposób. Do tego, żebyście wyszli z Rodzicami z domu ( sami wiecie, że od poniedziałku jest to możliwe:)i poszli do Przyrody: do lasu, na łąkę, do parku, albo chociaż na poszukiwanie przyrody w zasięgu wzroku. Żebyście poświęcili czas na bycie z Przyrodą, na refleksję, jak ona jest dla nas ważna, ale i jak jest fascynująca, piękna i ciekawa.

A może podejmiecie wyzwanie?…

Wyjdźcie pod opieką dorosłych z domu, poszukajcie przyrody w „dziwnych” miejscach zobaczcie jak przyroda walczy o swoje miejsce w mieście np. drzewka na gzymsach, dachach, rośliny wyrastające z murów, w pęknięciach asfaltu, czy między płytami chodnikowymi, przyjrzyjcie się „dziwnie” niezwykłym drzewom w swojej okolicy, dotknijcie ich, powąchajcie….. i zróbcie zdjęcie. Na Wasze uchwycone obiektywem obserwacje czekamy do końca kwietnia. Poproście rodziców, aby przesłali zdjęcie na dres:

[email protected]

Najciekawsze prace umieścimy na www naszej szkoły! 🙂

Wychowawcy świetlicy szkolnej

************

!!! NIE KAŻDY OGIEŃ GASIMY WODĄ !!!
Wiecie o tym?
… ,CZYLI CO KAŻDY WIEDZIEĆ POWINIEN!!!!!

Kochani, chcemy Wam pokazać co należy robić w przypadku nagłych, niebezpiecznych i zagrażających życiu oraz zdrowiu sytuacji! Wiele z nich może przydarzyć się w naszych domach… Mamy oczywiście nadzieję, że nigdy nie zmierzycie się z nimi, jednak warto zapoznać się z tym, co należy robić
Jeśli chcecie dowiedzieć się między innymi:
Co zrobić gdy zapali nam się olej na patelni?
⦁ Co zrobić gdy zapali się urządzenie elektryczne?
⦁ Jak się zachować w trakcie ewakuacji?
⦁ Jak postępujemy, gdy wyczuwamy zapach gazu w pomieszczeniu?
i co bardzo istotne:
JAKIE INFORMACJE PRZEKAZAĆ DZWONIĄC NA NUMER ALARMOWY?
koniecznie obejrzyjcie poniższy filmik:

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*****************************

„Pszczoła jest podstawą życia na Ziemi, a gdy nie ma pszczół, nie ma też pożywienia dla człowieka. Jeżeli wyginą pszczoły, ludzkość przeżyje jeszcze tylko cztery lata!” – Albert Einstein

Czy wiecie, że od pracy PSZCZÓŁ zależy 75% produkcji żywności jaką spożywamy? Pszczoły są potrzebne nam i zwierzętom do życia!

Kilka ciekawostek na ich temat:
⦁ Przeciętna pszczoła za życia wyprodukuje tylko 1/12 łyżeczki miodu.
⦁ Miód się nie psuje. Pewien odkrywca, który znalazł słoik z miodem sprzed 2000 lat, powiedział, że smakuje pysznie!
⦁ Kiedy pszczoła znajdzie dobre źródło nektaru, wraca do ula i pokazuje swoim kompanom, gdzie znajduje się źródło nektaru….tańcząc.

Niestety… Pszczoły natrafiają na pewne zagrożenia – brak dostępu do zróżnicowanego pokarmu, środki ochrony roślin, a także pasożyty i choroby. Nie brzmi to zbyt optymistycznie, prawda?

Czy wiecie, że istnieje akcja „URATUJ PSZCZOŁĘ”?

Okazuje się, że i Wy możecie przyczynić się do pomocy! W jaki sposób?

⦁Posadźcie na podwórku, w ogródku, lub na balkonie takie kwiaty, które dają pszczołom nektar i pyłek. Piękne, pachnące rośliny nie tylko urozmaicą pokarm pszczół, dzięki czemu będą one zdrowsze, ale również upiększą nasze otoczenie.
Zaproście pszczoły, niech skuszą je piękne i kolorowe rośliny np.:
lawenda, jeżówka purpurowa, kocimiętka , dalie, wrzosy i wrzośce.

**********************************

**************************

Kochane dzieci!

Zapraszamy Was na nasz kolejny eksperyment przyrodniczy pt.

BARWIENIE KWIATÓW.

Pewnie zastanawialiście się kiedyś  jak zabarwić kwiaty i dlaczego barwione kwiaty kosztują w kwiaciarni trzy razy drożej niż normalne. Dziś w prostym eksperymencie sprawdzamy jak sprawić, aby kwiaty zmieniły kolor.

Do naszego doświadczenia potrzebujemy:

  • kilka białych kwiatów,
  • szklanki z wodą
  • barwniki; najlepsze są intensywne barwniki spożywcze, ale podobne efekty uzyskamy z barwnikami do jajek lub z wodą zabarwioną bibułą (woda zabarwiona farbami nie daje oczekiwanego efektu).

Wodę w słoiczkach lub wazonikach barwimy i wstawiamy po jednym kwiatku do każdego słoiczka.

Jeden kwiat wstawcie do wody bez barwników.

Kwiaty nabierają intensywnej barwy po około dobie.

Oprócz barwienia taki eksperyment jest dowodem na to, że wszystko co spożywamy pijemy, lub jemy wpływa na nasze organizmy.

Zauważcie:

  • po 24 h było widać, że tkwiat w wodzie był dużo bardziej świeży i ładny, niż zabarwione kwiaty. Liście które złapały kolor wyglądały na „oklapnięte”, a kwiaty ewidentnie nie znosiły najlepiej zbyt dużej ilości barwnika.
  • samo barwienie kwiatów jest efektowne i sprawia dużo radości, ale jest też doskonałą edukacją na temat zdrowego odżywiania.

Taki sam eksperyment możecie  przeprowadzić  z liśćmi kapusty 🙂

Udanego eksperymentowania!

Wychowawcy świetlicy szkolnej

*******************


WF W DOMU!!!


Witamy serdecznie!!!!

Mimo kryzysowej sytuacji, zachęcamy do aktywności fizycznej w domu. Lekcja WF w trudnych warunkach 🙂 też może być fajna.


 

************

Test wiadomości przepisów z mini koszykówki klasy 4 – 5

Test wiadomości przepisów z mini_koszykówki klasy 4-5

Test wiadomości z koszykówki klasy 6 – 8

Test wiadomości przepisów z koszykówki klas 6-8

*************************

 

Lekcja WF w domu. Zagraj i ćwicz! PODSTAWÓWKA I LICEUM

 

 

 

 

 

siatkarskie koło treningowe (https://wordwall.net/resource/1305034/siatkarskie-ko%c5%82o-treningowe)

 

 

 

 


ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA W DOMU 🙂


Kochane Dzieci!!!

Oto kilka ćwiczeń języka,aby nie zapomnieć tego czego się nauczyliśmy. Bardzo proszę,abyście wspólnie z Rodzicami troszkę poćwiczyli.Poza tym bardzo proszę o powtarzanie ćwiczeń z zeszytu. Pamiętajcie też o słomkach, piórkach i dmuchajkach urodzinowych,które śpią cichutko w Waszych zeszytach 🙂 Pozdrawiam Alina Kromrych


MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY NR 3 ZAPRASZA NA ZAJĘCIA ONLINE!!!


Drodzy uczestnicy zajęć, Rodzice, sympatycy MDK 3
W związku z aktualną sytuacją w naszym kraju, w trosce o Wasze zdrowie
i bezpieczeństwo zajęcia w tradycyjnej formie w MDK 3 nie odbywają się.
Prosimy jednak o zaglądanie na naszą stronę internetową www.mdk3bydgoszcz.pl.tl do działu
” Zajęcia on-line w MDK 3″, gdzie pojawią się materiały
oraz informacje od Waszych nauczycieli.

Zapraszamy na „zajęcia” w czasie kwarantanny.


AKCJA BYDGOSZCZ STOP SMOG


Nasza szkoła pozostaje w akcji Bydgoszcz Stop Smog. Ze względu na zaistniałą sytuację, wydarzenie sadzenia roślin zielonych na terenie naszej placówki zostało przełożone. Jednak nie zapominamy o naszym środowisku. Ono nas nadal potrzebuje.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji.

Akcja Bydgoszcz Stop Smog